Dit is wat wij doen

RestaurantSupport ondersteunt restaurateurs onder de aandacht van de doelgroep te komen. Ons team geeft jouw restaurant meer bereik door effectieve marketing in te zetten gericht op resultaat. Dit doen wij onder andere door het bouwen van restaurant websites, het inzetten van social-media als Facebook en Instagram, fotografie en e-mailmarketing.

Kijk eens naar buiten… Wat zie je?

Mensen lopen buiten op straat langs jouw restaurant. Of rijden in een auto voorbij. Het liefst wil je al deze mensen wel bij jou binnen hebben. Om de aandacht van deze mensen te krijgen zetten we een krijtbord buiten met een aanbieding of gerechten van de dag. We zorgen dat de gevel van het restaurant er netjes uit ziet. We hebben bloemen neergezet en dit voorjaar alles opnieuw in de verf gezet. Kortom; we proberen op te vallen aan de voorbijgangers!

Het interessante is dat deze ‘voorbijgangers’ ook op internet zitten. Facebook en Instagram worden dagelijks veel bezocht… En ook door jouw gasten. Maar nu wordt het moeilijk. Want om deze mensen naar jouw restaurant te trekken, moet je ervoor zorgen dat je online ook opvalt. Dat de ‘gevel’ er online ook netjes uit ziet, laten we maar zeggen. Daar hebben we verschillende mogelijkheden voor ontwikkeld.

 

Interesse? Dit wordt de route om gasten te bereiken…

Om te beginnen zullen we onze stappen uitleggen en laten we zien op welke manieren we meer gasten in het restaurant kunnen ontvangen. We maken gebruik van social-mediakanalen om jouw ‘voorbijgangers’ online te bereiken. De website van het restaurant is online jouw visitekaartje. Dat moet altijd up-to-date zijn. Wanneer gasten in het restaurant zijn geweest, is het leuk wanneer zij vriend worden van jouw restaurant. Vrienden kunnen we daarna altijd bereiken door middel van e-mailmarketing.

Hieronder zie je het stappenplan om meer gasten te bereiken. We beginnen met de marketingkalender. Dit heb je nodig als grondlegger van jouw marketingstructuur. Zonder deze kalender kunnen we niet beginnen.

Stap 1
Marketingkalender

De kalender biedt de rode draad door jouw marketingactiviteiten. Zonder deze kalender zouden we in het wilde weg schieten.

Stap 2
Social-Media

Eerst richten we ons op de social-media kanalen Facebook en Instagram. We zorgen voor meer volgers en bieden een structuur om dit op gang te houden.

Stap 3
Restaurantwebsite

De restaurantwebsite is het visitekaartje van jouw restaurant. Daar wordt de menukaart bekeken, zien we waar het restaurant ligt en kunnen we een reservering maken.

Stap 4
In het restaurant

Heeft de gast voor jouw restaurant gekozen, dan vragen we na het bezoek of we het e-mailadres mogen hebben en of alles naar wens is geweest. Een stukje aftersales.

Stap 5
Jouw eigen gasten

Als we het e-mailadres hebben ontvangen, dan kunnen we de gasten ook direct benaderen op basis van interessegebied. Zo houden we de gast dichtbij ons