Social-Mediavoor restaurants

 

Val op onder jouw volgers…Dan komen ze vanzelf bij je eten.

Op de eerste pagina van deze website begonnen we er al over: het krijgen van meer gasten door online op te vallen. Gasten lopen langs jouw zaak en je probeert op te vallen tussen alle andere restaurants in de omgeving. Hoe vaker je opvalt en een mooi verzorgd restaurant laat zien, des te meer denken de voorbijgangers erover om eens een hapje bij jou te gaan eten. Op deze manier werkt het online ook.

Nu zijn er tal van social-media kanalen waar je gebruik van kunt maken. Facebook, Twitter en Instagram zijn de bekendste kanalen in Nederland. Maar denk bijvoorbeeld ook aan Pinterest, Google en LinkedIn.

Voor restaurants zien wij over het algemeen dat Facebook, Instagram en Google goed werken om gasten aan te trekken. Wij focussen ons op deze kanalen.

Richt jouw restaurant zich meer op de zakelijke markt? Dan is LinkedIn misschien meer geschikt. Hou hier rekening mee en bedenk van tevoren wat je wilt communiceren en welke kanalen daar handig bij kunnen zijn.

Facebook

Voor jouw restaurant een must! Met een zakelijke Facebookpagina kun je jouw gasten bereiken. Door regelmatig content te delen creëer je meer volgers in jouw omgeving en zie je dat jouw berichten onder de aandacht komen. Er zijn verschillende soorten berichten die je kunt mixen.

Denk aan;

  • Tips en informatieve berichten als recepten
  • Vraag volgers om mee te denken over jouw nieuwe menukaart
  • Evenementen in en om jouw restaurant
  • Humor en leuke berichten
  • Nieuwe medewerkers die zichzelf voorstellen
  • Een nieuwe menukaart
  • Weekmenu’s en/ of aanbiedingen
  • Aan de hand van de marketingkalender kunnen we berichten bedenken, opstellen en alvast klaar zetten.

    Instagram

    Voor het delen van foto’s en video’s. Instagram draait allemaal om het delen van foto’s en video’s naar jouw volgers. Je kunt zelf anderen en bedrijven volgen en een netwerk van volgers creëren.  Laat bijvoorbeeld jouw mooie gerecht zien, een sfeerbeeld of een actiefoto en jouw volgers kunnen dit te zien krijgen in hun eigen tijdlijn op Instagram. Dit is een leuke en snelle manier om een kijkje in de keuken te geven. Instagram is gratis te gebruiken.

    Google mijn bedrijf

    Voor een betere vindbaarheid! Via Google mijn bedrijf kun je zelf jouw informatie op Google beheren. Je kunt bijvoorbeeld foto’s en video’s toevoegen aan jouw profiel, openingstijden aanpassen, berichten delen (zoals in het voorbeeld hieronder) en meer. Gasten houden ervan als informatie up-to-date is. Dit is een eerste indruk wanneer een gast in Google zoekt naar jouw restaurant. Zorg er dus voor dat de informatie hier kloppend is.

    Heb je nog geen Google mijn bedrijf profiel? Je kunt jouw restaurant direct claimen >>

    Fotografie voor restaurants.

    Je kent het gezegde: “Eén beeld zegt meer dan duizend woorden”. En dat is waar. Maar dan moet zo’n foto er wel goed uitzien. Niet beter dan dat het in de werkelijkheid is, maar het moet je aantrekken of je moet er trek van krijgen.

    Onze fotografen zijn gespecialiseerd in restaurantfotografie. Zij weten hoe een restaurant mooi op beeld komt. De foto’s zijn te gebruiken voor social-media, de website en promotiematerialen. Er worden per fotoshoot minimaal 80 foto’s afgeleverd. Zo kun je er een tijd mee vooruit. Bekijk hieronder een aantal voorbeelden.

     

    Ga door naar de volgende stap...

    Naar restaurantwebsite